Jedyny w Polsce kurs kompleksowego programowania terapii dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w oparciu o najnowsze doniesienia i najskuteczniejsze metody terapeutyczne!
|
Jedyny w Polsce kurs kompleksowego programowania terapii dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w oparciu o najnowsze doniesienia i najskuteczniejsze metody terapeutyczne! |
|
|
|
|
Certyfikowana Akademia Interdyscyplinarnej Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością |
|
Wykorzystanie innowacyjnych metod oddziaływania w FAS, Zespole Downa, Mózgowym Porażeniu Dziecięcym, niepełnosprawności intelektualnej i niepełnosprawności sprzężonej, chorobach genetycznych |
|
w formie intensywnych 4 szkoleń online w dniach:
28.06. | 19.07. | 23.08. | 20.09. |
|
|
|
|
|
|
|
Po raz pierwszy w Polsce skomplikowane zaburzenia rozwojowe omawiamy w sposób interdyscyplinarny przez pryzmat diagnozy klinicznej, problemów psychologicznych oraz zaburzeń neurologopedycznych oraz w oparciu o najnowsze doniesienia nauki i praktykę najlepszych specjalistów w Polsce.
Podczas jednego kursu – terapia dzieci z niepełnosprawnością w praktyce oligofrenopedagoga, neurologopedy oraz neurologa.
|
|
|
|
|
Co roku w Polsce rodzi się blisko 5 tysięcy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną! |
|
|
|
Podpowiemy Ci, jak pracować efektywnie, skoro dzieci i młodzież niepełnosprawna najczęściej mają naruszoną sprawność różnego rodzaju i wymagają wielostronnej pomocy specjalnej i ciągłego wspomagania rozwoju
|
|
|
|
Terapia dzieci i młodzieży niepełnosprawnych musi być nieustannie modyfikowana przy jednocześnie powtarzanej diagnozie i ewaluacji postępów – jeżeli dziecko z upośledzeniem umysłowym nie otrzyma we właściwym czasie odpowiedniej pomocy, jego problemy będą się pogłębiały
|
|
|
|
Musisz być na bieżąco ze znajomością najbardziej efektywnych metod terapeutycznych, które stosowane są przez specjalistów w pracy z niezwykle trudnymi sprzężonymi niepełnosprawnościami
|
|
|
|
|
|
|
Podpatrz warsztat pracy innych specjalistów, aby zapewnić jak największe postępy u swoich podopiecznych i weź udział w jedynej takiej certyfikowanej Akademii! |
|
|
|
Co wyróżnia naszą Akademię? |
|
Interdyscyplinarne wieloaspektowe podejście – podczas 1 kursu przeszkolą Cię oligofrenopedagog, neurolog oraz neurologopeda |
Najnowsze doniesienia i wyniki badań naukowych – wszystkie praktyczne wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem i młodzieżą niepełnosprawną poparte są analizą i najświeższymi informacjami dotyczącymi skuteczności oddziaływań terapeutycznych na funkcjonowanie podopiecznych
|
Maksimum praktyki – prelegenci przedstawią najskuteczniejsze techniki terapeutyczne omówione w postaci konkretnych studiów przypadku |
Tajniki warsztatu – poznasz rekomendowane przez autorytety sposoby programowania terapii dzieci uwzględniające potrzeby oraz możliwości dziecka – w zależności od wieku, deficytów rozwojowych i kondycji psychofizycznej. |
|
|
|
|
|
|
Dlaczego warto wziąć udział w kursie? |
|
|
Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat zwiększania skuteczności oddziaływań terapeutycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną dzięki integrowaniu różnych typów metod – nasi specjaliści podpowiedzą, jak dobierać i łączyć różnorodne techniki i formy pracy celem maksymalizacji ich efektywności
|
|
|
Dowiesz się, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę w trakcie prowadzenia wywiadu z opiekunem dziecka, by nie przeoczyć żadnego aspektu rozwoju podopiecznego i osiągnąć lepsze rezultaty dzięki zaangażowaniu rodziców
|
|
|
Poznasz rekomendowane narzędzia do ewaluacji rozwoju: mowy, funkcjonowania społecznego, sprawności ruchowej oraz umiejętności poznawczych dziecka, by systematycznie dbać o jego optymalny rozwój
|
|
|
Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi specjalistami i otrzymasz certyfikat uczestnictwa – tylko u nas w jednym kursie gromadzimy nauczycieli, pedagogów, logopedów oraz neurologopedów, terapeutów zajęciowych oraz lekarzy |
|
|
|
|
|
|
Program Akademii |
|
Szkolenie online nr 1. |
28.06.2017 |
Stymulacja psychopedagogiczna |
Jak radzić sobie z problemami wychowawczymi w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną?
|
|
- Uzależnienie od komputera w przypadku dziecka niepełnosprawnego. Co robić, gdy non stop ogląda te same bajki/teledyski i jak prowadzić terapię uzależnienia?
- Jak pracować z niepełnosprawnym dzieckiem agresywnym oraz autoagresywnym bądź wręcz przeciwnie – wycofanym i z zaburzeniami lękowymi? Podpowiemy, jak modyfikować metody behawioralne, żeby nie stosować słodyczy
- Problemy wieku dojrzewania, czyli pobudzenie, napięcie seksualne i zmiany hormonalne związane z rozwojem płciowym – jak reagować na „trudne” sytuacje?
- Niepohamowana impulsywność dzieci i młodzieży niepełnosprawnych – jak jej przeciwdziałać przez zrytualizowany kontakt z opiekunem?
- Jak wykorzystywać niedyrektywne metody terapeutyczne w terapii z dzieci i młodzieży niepełnosprawnych? - przeanalizujemy różnorodne sposoby reakcji terapeuty na inicjatywy podopiecznego na różnych poziomach rozwojowych
- Metoda Knillów – jak nią pracować, by dążyć do nawiązywania porozumienia z dziećmi niezainteresowanymi kontaktem z rówieśnikami i terapeutą?
|
Szkolenie online nr 2. |
19.07.2017 |
Stymulacja neurologopedyczna |
Stymulacja neurologopedyczna Trudności logopedyczno-komunikacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
|
|
- Niepełnosprawność a zaburzenia komunikacji – co powinno być alarmujące z punktu widzenia logopedy?
- Jak nauczyć porozumiewania się osoby niepełnosprawne, które chciałyby mówić, ale nie mogą? Przedstawimy zalety i wady różnych metod komunikowania się oraz sposoby wyboru najbardziej odpowiedniej metody dla konkretnego dziecka
- Jak wykorzystywać alternatywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymi? Omówimy między innymi: pracę nad rozwojem komunikacji przedintencjonalnej, plany aktywności, przekaz wspomagany, sygnały uprzedzające,
- Symbole oraz piktogramy – jak wprowadzać je w komunikacji z niepełnosprawnymi?
- Nowoczesne metody neurologopedyczne – jak pobudzać przewodnictwo bioelektryczne mózgu, wytwarzanie nowych i zmianę istniejących połączeń neuronalnych?
|
|
Szkolenie online nr 3. |
23.08.2017 |
Terapia dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a problemy neurologiczne
|
|
- Jak w pracy terapeutycznej radzić sobie z zakłóceniami przebiegu rozwoju niektórych funkcji orientacyjno-poznawczych, które związane są z opóźnionym rozwojem układu nerwowego i utrudniają proces dostosowywania się do wymagań otoczenia?
- Wady rozwojowe i uszkodzenia układu nerwowego – na co zwracać uwagę w terapii dzieci z dysfunkcją ośrodkowego układu nerwowego, uszkodzeniami okołoporodowymi czy urodzonymi przedwcześnie?
- Upośledzenia rozwoju umysłowego oraz zaburzenia emocjonalno-popędowe jako wynik dysfunkcji i zespołów chorobowych u dzieci i młodzieży
- Jakie formy stymulacji wielozmysłowej (polisensorycznej) warto wykorzystywać, by stymulować twarz, ręce i pracować nad poszerzaniem możliwości manipulacyjnych osób niepełnosprawnych?
|
|
Szkolenie online nr 4. |
20.09.2017 |
Diagnoza postępów pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
|
|
- Jak zaplanować proces i wywiad diagnostyczny – jakie informacje są konieczne, aby odpowiednio zaplanować proces terapeutyczny dziecka niepełnosprawnego?
- Obserwacja diagnostyczna – na co zwrócić uwagę i jak odpowiednio zinterpretować podopiecznego w odniesieniu do jego umiejętności komunikacyjnych, interpretacji zachowań, preferencji itp.?
- Za pomocą jakich narzędzi i scenariuszy diagnostycznych badać poziom rozwoju dziecka, by w sposób właściwy uwzględnić jego indywidualne predyspozycje?
- Jak radzić sobie z trudnymi problemami terapeutycznymi – autostymulacje, sensoryzmy?
- Ocena efektów pracy terapeutycznej – jakie narzędzia zastosować, by zweryfikować diagnozę, dostosować IPT oraz ocenić efekty pracy?
|
|
|
|
|
|
|