Uniqskills
Nowoczesne zajęcia języka niemieckiego
DATA STARTU:
Nabór otwarty
CZAS TRWANIA:
3 miesiące
POZIOM ZAAWANSOWANIA:
2/3
FORMA KSZTAŁCENIA
online
CENA:
999 zł netto
Kurs specjalistyczny dla nauczycieli języka niemieckiego z zakresu technik neurodydaktycznych i innych najnowszych rozwiązań dydaktycznych offline i online uwzględniających specyfikę pracy indywidualnej lub w grupach o zróżnicowanym poziomie zaawansowania.

Zakres merytoryczny kursu zawiera odpowiedzi na następujące pytania:
  • W jaki sposób przeprowadzić wirtualną lekcję np. po Berlinie i zaangażować uczniów o zróżnicowanych umiejętnościach językowych do tworzenia wypowiedzi ustnych w języku niemieckim?
  • Które funkcje GoogleClassroom pomogą w sprawnym przeprowadzeniu zdalnej lekcji języka niemieckiego?
  • Jak przy pomocy indukcyjnej przeprowadzić lekcję wprowadzającą do nowych zagadnień gramatycznych?
  • W jaki sposób wykorzystać mechanikę gier planszowych podczas powtórek językowych i zaangażować uczniów do dalszego utrwalania materiału?
Głównym celem kursu jest przygotowanie nauczycieli języka niemieckiego do korzystania z najnowszych rozwiązań zarówno online, jak i offline, które można wykorzystać podczas zajęć: indywidualnych, grupowych, prowadzonych stacjonarnie oraz zdalnie.

Ponadto kurs wdraża nauczycieli do stosowania sprawdzonych technik neurodydaktycznych pozwalających utrwalić uczniom materiał zawarty w podstawie programowej we własnym tempie, w zgodzie z indywidualnymi potrzebami.
Korzyści z udziału w kursie:
Przekonasz się, że wykorzystanie narzędzi online, takich jak: GoogleClassroom czy Linoit podczas zajęć stacjonarnych i zdalnych przyspiesza u uczniów osiąganie kolejnych celów edukacyjnych.
Zmotywujesz uczniów do ciągłego podejmowania prób w mówieniu i pisaniu w języku niemieckim, dzięki sprawdzonym technikom neurodydaktycznym opierających się m.in. na wiedzy o rytmach pamięci oraz krzywej zapomnienia.
Dzięki zastosowaniu narzędzi webowych w efektywny sposób przygotujesz swoich uczniów do ustnych i pisemnych egzaminów na różnych poziomach zaawansowania.
Zainspirujesz uczniów do korzystania z aplikacji ułatwiających zapamiętanie nawet najtrudniejszego materiału zawartego w podstawie programowej.
Wykorzystasz materiały audiowizualne podczas zajęć skupiających się na zagadnieniach związanych z gramatyką języka niemieckiego.
Nauczysz się, jak krok po kroku wykorzystać poszczególne funkcje wybranych aplikacji i przenieść je na grunt działań edukacyjnych.
Wprowadzisz elementy z gier planszowych na lekcji powtórzeniowej, po której uczniowie chętnie utrwalą materiał w domu, po zakończeniu lekcji.
Dzięki zastosowaniu VR przećwiczysz z uczniami umiejętność budowania wypowiedzi w języku niemieckim i zainspirujesz do dalszych poszukiwań informacji na temat kultury krajów niemieckojęzycznych.
Zawartość kursu
Filmy szkoleniowe
Całodobowy dostęp do platformy i własne tempo pracy
Artykuły z konkretnymi przykładami gotowymi do wdrożenia na zajęciach języka niemieckiego z uczniami o zróżnicowanym potencjale językowym
Instrukcje obsługi pokazujące jak krok po kroku korzystać z aplikacje o potencjale edukacyjnym
Pakiet eksperckich wskazówek
Stała opieka merytoryczna
Prezentacje multimedialne
Certyfikat zaświadczający udział w kursie
Sylabus kursu
MODUŁ 1.
Zastosowanie sprawdzonych techniki neurodydaktycznych podczas zajęć wykorzystujących narzędzia TiK
1. Rozwijanie motywacji i zaangażowania u uczniów na różnym poziomie kształcenia
  • Złote zasady efektywnego nauczania i uczenia się. W jaki sposób przeprowadzić lekcję dla uczniów z pokolenia Z i Alpha, która będzie dostosowana do ich potrzeb i możliwości?
  • „Dlaczego mam się tego uczyć?” W jaki sposób zmotywować uczniów do nauki języka niemieckiego i przedstawić im praktyczne aspekty zdobywania nowych umiejętności?
  • Platformy internetowe i klasa odwrócona- recepta na budowanie autonomii uczniów i zdobywanie kluczowych kompetencji przyszłości.
2. Powtórzenie i wprowadzenie materiału z podstawy programowej w zgodzie z indywidualnymi potrzebami uczniów
  • Rytmy pamięci, krzywa zapomnienia i aplikacje, dzięki którym zaplanujesz efektywne powtórki materiału z uczniami przygotowującymi się do najważniejszych egzaminów ustnych i pisemnych.
  • Techniki efektywnego wprowadzania nowego materiału oraz aplikacje na smartfona, dzięki którym uczniowie zdobędą nowe umiejętności z zakresu czytania, pisania i mówienia w języku niemieckim.
  • Zastosowanie metody indukcyjnej podczas lekcji wprowadzającej nowe zagadnienia gramatyczne. Przykładowe ćwiczenia, które sprawdzą się podczas lekcji z uczniami w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
3. Przedstawianie treści dydaktycznych w sposób przyjazny mózgowi
  • The Picture Superiority Effect – o wyższości obrazu nad słowem w nauczaniu słownictwa i gramatyki. Baza przydatnych technik i aplikacji.
  • Infografiki i mapy myśli, czyli notatki graficzne, które stworzysz razem z uczniami w kilku krokach podczas lekcji prowadzonej w trybie zdalnym.
MODUŁ 2.
Sprawdzone metody do przeprowadzania angażujących zajęć zdalnych z wykorzystaniem narzędzi online
1. Wykorzystanie elementów VR na lekcji języka niemieckiego
  • Wirtualna lekcja po Berlinie. W jaki sposób przećwiczyć z uczniami wypowiedzi ustne przed najważniejszymi egzaminami podczas e-wycieczek?
  • DACHL z perspektywy uczniowskiego telefonu. Zbiór kreatywnych pomysłów na przedstawienie ciekawostek z kultury krajów niemieckojęzycznych bez wychodzenia z domu.
2. Inspirujące materiały autentyczne i audiowizualne podczas lekcji online i offline
  • Komiks i nauka niemieckich zwrotów, które uczniowie wykorzystają w codziennym życiu podczas odprawy na lotnisku, w sklepie i w restauracji.
  • Lekcja z elementami filmu. W jaki sposób zainteresować uczniów tematem lekcji i objaśnić reguły gramatyczne bazując na dialogach pomiędzy głównymi bohaterami?
  • Internetowe generatory do przeprowadzania ćwiczeń utrwalających materiał z lekcji. Jak szybko i skutecznie odświeżyć z uczniami słówka z całego rozdziału.
3. Narzędzia Google w zdalnej pracy nauczyciela
  • Google Classroom. W jaki sposób zarządzać klasą w sposób zdalny i stworzyć autorskie materiały do wykorzystania podczas lekcji wprowadzającej czas przeszły Imperfekt?
  • Google Forms, czyli alternatywne narzędzie do przygotowania kartkówki z lekcji bądź sprawdzianu z całego rozdziału.
  • Google Keep i tworzenie nauczycielskiej list zadań do przygotowania na następne zajęcia. Instrukcja obsługi przedstawiona w 5 prostych krokach.
MODUŁ 3.
Niekonwencjonalne metody pracy do wykorzystania podczas zajęć grupowych i indywidualnych
1. Aspekty techniczne w organizowaniu grupowej i indywidualnej lekcji zdalnej
  • ClickMeeting i Zoom –intuicyjny przewodnik po najistotniejszych funkcjach na platformach do organizowania lekcji online.
  • Whereby i Jitsi podczas lekcji zdalnej. W jaki sposób nawiązać szybkie połączenie wideo z uczniami i sprawdzić czy potrzebują wsparcia podczas onlinowej pracy w grupie?
2. Aplikacje wspierające proces uczenia się u uczniów na poziomie A0 i A1
  • Linoit, czyli nowa alternatywa dla szkolnych gazetek. Jakie materiały uczniowie mogą tworzyć w sposób samodzielny i utrwalać przy tym zagadnienia zawarte w podstawie programowej?
  • Słownik online podczas pracy indywidualnej i grupowej. Jak odczarować czarny PR zakurzonych słowników i zaangażować uczniów pokolenia Z i Alpha do poznawania sekretów niemieckiej fonetyki.
3. Projektowanie strategii powtórek materiału przed najważniejszymi egzaminami
  • Mechanika znanych gier planszowych podczas lekcji powtórzeniowej. Jak przy pomocy elementu zabawy sprawdzisz, które zagadnienia wymagają dodatkowego objaśnienia?
  • Tik-tok, Snapchat czy Instagram, które narzędzie sprawdzi się najlepiej podczas utrwalania struktur gramatycznych podczas lekcji indywidualnej i grupowej.
4. Aplikacje, które pomogą w sprawnej organizacji pracy z grupami o zróżnicowanych możliwościach językowych
  • Padlet i funkcja, dzięki której w łatwy i szybki sposób uporządkujesz wszystkie materiały do pracy z uczniami na różnych poziomach zaawansowania.
  • 4.2 Wakelet i sharowanie materiałów dydaktycznych dostosowanych do umiejętności danej grupy.
Prowadzący
Prelegent
Anna Życka
Z wykształcenia germanistka. Od wielu lat pracuje jako nauczyciel i lektor. Egzaminator TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracuje z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Udało jej się w życiu połączyć zawód i pasję. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna oraz Zarządzanie Oświatą. Jest Trenerem Biznesu - ale swoje działania szkoleniowe nie bazują na biznesie a raczej na kadrze nauczycielskiej. Uwielbia przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. W centrum jej zainteresowań stoi zawsze człowiek i jego potencjał. Swoją uwagę koncentruje na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera. Jest współtwórcą szkoły językowej w centrum Łodzi - EXPERTSCHOOL.
Autorka podręcznika dla szkół ponadpodstawowych pt.: #trends (Nowa Era) oraz materiałów dydaktycznych wydawnictwa Nowa Era. 
Prelegent
Martyna Postrzednik
Nauczycielka języka niemieckiego, blogerka, youtuberka, autorka kursów online. Uczyła w liceum i szkołach językowych, teraz zajmuje się głównie nauczaniem online. Zwolenniczka podejścia zadaniowego i indukcji w nauczaniu gramatyki. Prowadzi Fanpage, Instagram i YouTube "majstersztyk językowy" oraz bloga www.majstersztykjezykowy.pl  WUM.
Ile kosztuje kurs
"Nowoczesne zajęcia języka niemieckiego?"
Płatność jednorazowa
Wygodna i sprawdzona formuła online
Wysokiej jakości materiały merytoryczne
Certyfikat ukończenia
Dostęp dożywotni
CENA:
999 zł netto
1228,77 zł brutto
 
KONTAKT
Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz do nas!
Biuro Obsługi Klienta
tel. 61 66 55 800
bok@forum-media.pl

RE_91513