|
Sylabus kursu |
|
MODUŁ 1. |
Zastosowanie sprawdzonych techniki neurodydaktycznych podczas zajęć wykorzystujących narzędzia TiK |
|
1. Rozwijanie motywacji i zaangażowania u uczniów na różnym poziomie kształcenia
- Złote zasady efektywnego nauczania i uczenia się. W jaki sposób przeprowadzić lekcję dla uczniów z pokolenia Z i Alpha, która będzie dostosowana do ich potrzeb i możliwości?
- „Dlaczego mam się tego uczyć?” W jaki sposób zmotywować uczniów do nauki języka niemieckiego i przedstawić im praktyczne aspekty zdobywania nowych umiejętności?
- Platformy internetowe i klasa odwrócona- recepta na budowanie autonomii uczniów i zdobywanie kluczowych kompetencji przyszłości.
|
|
2. Powtórzenie i wprowadzenie materiału z podstawy programowej w zgodzie z indywidualnymi potrzebami uczniów
- Rytmy pamięci, krzywa zapomnienia i aplikacje, dzięki którym zaplanujesz efektywne powtórki materiału z uczniami przygotowującymi się do najważniejszych egzaminów ustnych i pisemnych.
- Techniki efektywnego wprowadzania nowego materiału oraz aplikacje na smartfona, dzięki którym uczniowie zdobędą nowe umiejętności z zakresu czytania, pisania i mówienia w języku niemieckim.
- Zastosowanie metody indukcyjnej podczas lekcji wprowadzającej nowe zagadnienia gramatyczne. Przykładowe ćwiczenia, które sprawdzą się podczas lekcji z uczniami w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
|
|
3. Przedstawianie treści dydaktycznych w sposób przyjazny mózgowi
- The Picture Superiority Effect – o wyższości obrazu nad słowem w nauczaniu słownictwa i gramatyki. Baza przydatnych technik i aplikacji.
- Infografiki i mapy myśli, czyli notatki graficzne, które stworzysz razem z uczniami w kilku krokach podczas lekcji prowadzonej w trybie zdalnym.
|
|
|
|
MODUŁ 2. |
Sprawdzone metody do przeprowadzania angażujących zajęć zdalnych z wykorzystaniem narzędzi online |
|
1. Wykorzystanie elementów VR na lekcji języka niemieckiego
- Wirtualna lekcja po Berlinie. W jaki sposób przećwiczyć z uczniami wypowiedzi ustne przed najważniejszymi egzaminami podczas e-wycieczek?
- DACHL z perspektywy uczniowskiego telefonu. Zbiór kreatywnych pomysłów na przedstawienie ciekawostek z kultury krajów niemieckojęzycznych bez wychodzenia z domu.
|
|
2. Inspirujące materiały autentyczne i audiowizualne podczas lekcji online i offline
- Komiks i nauka niemieckich zwrotów, które uczniowie wykorzystają w codziennym życiu podczas odprawy na lotnisku, w sklepie i w restauracji.
- Lekcja z elementami filmu. W jaki sposób zainteresować uczniów tematem lekcji i objaśnić reguły gramatyczne bazując na dialogach pomiędzy głównymi bohaterami?
- Internetowe generatory do przeprowadzania ćwiczeń utrwalających materiał z lekcji. Jak szybko i skutecznie odświeżyć z uczniami słówka z całego rozdziału.
|
|
3. Narzędzia Google w zdalnej pracy nauczyciela
- Google Classroom. W jaki sposób zarządzać klasą w sposób zdalny i stworzyć autorskie materiały do wykorzystania podczas lekcji wprowadzającej czas przeszły Imperfekt?
- Google Forms, czyli alternatywne narzędzie do przygotowania kartkówki z lekcji bądź sprawdzianu z całego rozdziału.
- Google Keep i tworzenie nauczycielskiej list zadań do przygotowania na następne zajęcia. Instrukcja obsługi przedstawiona w 5 prostych krokach.
|
|
|
|
|
MODUŁ 3. |
Niekonwencjonalne metody pracy do wykorzystania podczas zajęć grupowych i indywidualnych |
|
1. Aspekty techniczne w organizowaniu grupowej i indywidualnej lekcji zdalnej
- ClickMeeting i Zoom –intuicyjny przewodnik po najistotniejszych funkcjach na platformach do organizowania lekcji online.
- Whereby i Jitsi podczas lekcji zdalnej. W jaki sposób nawiązać szybkie połączenie wideo z uczniami i sprawdzić czy potrzebują wsparcia podczas onlinowej pracy w grupie?
|
|
2. Aplikacje wspierające proces uczenia się u uczniów na poziomie A0 i A1
- Linoit, czyli nowa alternatywa dla szkolnych gazetek. Jakie materiały uczniowie mogą tworzyć w sposób samodzielny i utrwalać przy tym zagadnienia zawarte w podstawie programowej?
- Słownik online podczas pracy indywidualnej i grupowej. Jak odczarować czarny PR zakurzonych słowników i zaangażować uczniów pokolenia Z i Alpha do poznawania sekretów niemieckiej fonetyki.
|
|
3. Projektowanie strategii powtórek materiału przed najważniejszymi egzaminami
- Mechanika znanych gier planszowych podczas lekcji powtórzeniowej. Jak przy pomocy elementu zabawy sprawdzisz, które zagadnienia wymagają dodatkowego objaśnienia?
- Tik-tok, Snapchat czy Instagram, które narzędzie sprawdzi się najlepiej podczas utrwalania struktur gramatycznych podczas lekcji indywidualnej i grupowej.
|
|
4. Aplikacje, które pomogą w sprawnej organizacji pracy z grupami o zróżnicowanych możliwościach językowych
- Padlet i funkcja, dzięki której w łatwy i szybki sposób uporządkujesz wszystkie materiały do pracy z uczniami na różnych poziomach zaawansowania.
- 4.2 Wakelet i sharowanie materiałów dydaktycznych dostosowanych do umiejętności danej grupy.
|
|
|
|
|
|
|
|